Hiánypótlás – BMW 220d Grand Coupé
Ha cinikus akarok lenni, akkor mint egy falat kenyér egy afrikai éhezőnek, így hiányzott a rendkívül széles, színes modellpalettából a BMW 2 Grand coupé. És tényleg! Bár őszintén szólva egyszer sem gondolkoztam rajta, de most, hogy megjelent, nem is értem, hogy miért nem volt eddig.
Kezdhetném azzal, az óriási zavar a BMW számozásával kapcsolatban végre helyreállt, vagy azzal, hogy a logika győzött, és „végre” a páratlan között a páros szám helyét a coupé forma vette birtokba. Ha a hármas széria coupéja a négyes, az ötösé a hatos, akkor arra a kvízkérdésre egész egyértelmű lenne a válasz, hogy az egyesé melyik? Eddig viszont a Grand Tourer foglalta el ezt a helyet, így 2019-ig minden diák szomorúan ült vissza a padba, aki rávágta, hogy a kettesé.
A sok rossz dolog mellett, ami 2020-ban történt, végre itt egy jó is. Egyrészt a tavalyi diákok most válaszolhatnak újra a kettesért, másrészt valóban jó döntés a bajorok részéről, hogy a most már második szériában futó Mercedes CLA-val szemben végre van egy igazán jó kihívó.
A 2-es Grand Coupé egy remekbe szabott, számos szempontból ízig - vérig BMW. És most ne ragadjunk le az elsőkerék hajtásnál, hiszen ezen a traumán mindenki túlesett az új 1-es bemutatását követően. Elsősorban a formára, a megjelenésre, a vezetési élményre és a belső tér hangulatára, a kiváló minőségű anyaghasználatra, a visszafogottságra gondolok, amely egytől egyik minden BMW-t jellemez. A BMW 2 kifejezetten nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában. Nekem határozottan bejön ebben a méretben is a coupé forma.
Alig pár nap telt azóta, hogy vissza kellett adni a tesztautót és komolyan mondom kifejezetten hiányzik. Számomra a legkedvesebb autóméret pont egy méretosztállyal feljebb van, de a 220d grand coupé teljesen belopta magát a szívembe. Nem gondolom azt, hogy minden szempontból hibátlan a kialakítás. Például a keret nélküli ajtók és a formaterv nem találkoztak a legjobb helyen, hiszen a hátsó ablakot lehúzva, az egy egészen buta pillanatban áll meg, egyszerűen nem fér bele jobban az ajtóba. De ilyen apróságokon teljesen kár fennakadni, hiszen tényleg mindent megkapunk, amit a nagyobb testvéreinél. A külső formajegyek a tesztelt M csomaggal felszerelt változatban határozottan sportosak. Az alapfelszereltséghez képest egyedi lökhárítók, gyönyörű M-es felnik tették különlegessé az autót. A csomagtér ajtaja meglehetősen szűkre sikerült, így az elméleti 430 literes teret kitölteni nagy tárgyakkal biztosan nem lehetséges, ettől függetlenül belepillantva látható, hogy meglehetősen méretes. A hátsó üléseket lehajtva pedig szinte minden doboz bele tud férni, ha a család éppen a svéd bútorboltba megy a hétvégén vásárolni.
Hiszek abban, hogy minden autó megítélésének fontos szempontja az ára. Képességeit az alapján kell értékelni, hogy az árcédulán milyen ár szerepel. A mostani BMW-k ára meglehetősen borsos, de a 220d grand coupé-ra ez nem feltétlenül igaz. Közvetlen versenytársához viszonyítva és általában is elmondható, hogy az ára elfogadható, hiszen 9 millió forintról indul az árlista. Az általunk tesztelt 220d automata váltóval pedig 11,6 millió forinttól kapható. Ennyi pénzért pedig teljes értékű BMW élményt, környezetet kapni igazán barátságos. Fontos ugyanis kiemelni, hogy a 2-esbe ülve szinte teljesen ugyanaz a kép és környezet tárul elénk, mintha egy 5-ös BMW volánja mögött foglalnánk helyet. Az anyagminőség garantáltan prémium. A teljesen digitális műszerfal, a márkára jellemző vastag kormány, a középkonzol elrendezése és funkciója azonos. A BMW-ben igazán szerethető, hogy az infotainement rendszer kezelése pofonegyszerű. Használható érintőképernyőként is a középen elhelyezett, kifejezetten jó minőségű képernyő, de akinek ez nem szimpatikus, az a könyöklő előtt elhelyezett tárcsa segítségével is megteheti ezt. Természetesen az Apple CarPlay, mint minden BMW-ben vagy éppen Miniben, vezeték nélkül működik.
A különböző vezetéstámogató funkciók szintén megtalálhatóak az autóban és összehasonlítva más márkákkal, határozottan jól végzik a dolgukat. A sávtartó, sávelhagyás figyelő nem agresszív túlságosan, az adaptív tempomat pedig igazán lendületesen gyorsít vissza, amennyiben előtte egy másik autó miatt lassítani kényszerült a rendszer.
Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a 2 Grand Coupé olyan, mint a nagyok, csak kicsiben és lényegesen elérhetőbb áron. Formatervében pedig erre határozottan rá is erősít.
A tesztautónkban egy kétliteres dízel erőforrás dolgozott, amely 190 lóerejével sportos módon mozgatta a 1,5 tonnás (tehát egyáltalán nem könnyű) karosszériát. Gyári adat szerint 7,5 másodperc alatt gyorsítja százra, ami miatt az M csomag szinte értelmet is nyer és nem csak a dizájn elemeket jelenti. A nyolc fokozatú automata váltó szintén sportos és ezt az érzetet tovább fokozza, hogy kifejezetten jó futóművet, felfüggesztést biggyesztettek a 2-es alá. Nem azt mondom, hogy vérbeli sportautó, de a hétköznapi autózáshoz még a normál keretek közöttinek mondható sportos vezetés élményét adja. Úgy gondolom, hogy elsősorban ez az, ami számít. Mindenhez pedig egy rendkívül kellemes fogyasztás társul. Tesztünk alatt 5,5 literes fogyasztást mértünk vegyes használat mellett.
Összeségében tehát egy hiánypótló modell született a Grand Coupé által, amely a kuszának mondható 2-es szériában logikát teremt, de ami fontosabb, a fő prémium versenytárs megfelelő modelljével, a CLA-val szemben jó alternatívát kínál.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Kommentek