#Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense
Az autós újságíró előnye, hogy a home office számára az autó belseje. Ott van az otthona, ott van az irodája. Az irodák persze gyorsan cserélődnek, ritkán tart tovább egy hétnél. Aztán jön a következő „office”. Vannak jó hetek és vannak kevésbé jók. De egy biztos, az autózás, ha éppen a cél csak az utazás, semmit nem ront a vírushelyzeten.
A 2019 -2020-as év a kis kategóriás SUV-kről szól. Sorra jönnek ki ebben a kategóriában az újabb és újabb autók, egyre többet és jobbat kínálva a vásárlók tömegének. Ugyanis bátran állítom, hogy az egyik legnépszerűbb kategóriáról van szó. Nem is csoda, hiszen méretében megfelelőnek mondhatóak, divatosak és a napi használat által támasztott igény szinte mindegyikére megoldást nyújtanak. Ebben a kategóriában a Captur előkelő helyet foglal el. 2019-ben a Suzuki Vitara és S-Cross után a Captur-ből fogyott a legtöbb ebben a kategóriában. Így különösen kíváncsi voltam arra, hogy az új modell, rá tud-e tenni az előző sikerére még egy lapáttal? Mire számíthatunk a Capturtől?
Az új Captur gyakorlatilag kívül és belül is teljes mértékben megújult. Nem sok olyan ívet találunk, ami megegyezne az előző generációs modellével, mégis teljes egészében hozza a megszokott Captur érzést, hangulatot. A frontrész megkapta a mostani Renault vonalnak megfelelő, vasaló formájú LED-es lámpákat. Markánsabb, maszkulinabb lett a teljes lökhárító, melynek jobb és bal alsó részén különleges formájú vájatokat találunk. Azáltal, hogy a hűtőrács tetején egy hosszú króm sáv közepére helyezték el a Renault logót, a korábbi kerek formájú elem helyett, tovább növelték vizuálisan is az egyébként 2cm-rel szélesebb autót. Oldalról a legmeghatározóbb különbség a konszern rokon Nissan Juke esetében már megvalósított 2 színű fényezés lehetősége. Azáltal, hogy a kocsi teste kap egy adott szín (a tesztautónk esetében ez a lángvörös), az A és B oszloptól kezdve a tetőig pedig a csillogó fekete ún. fekete gyémánt fényezést, ezáltal egy különleges „lebegő” tető hatást sikerült elérni. Ehhez segít hozzá a C oszlopnál egy króm betét, illetve az, hogy ott az ív teljesen a tető síkjáig megy fel. Hosszanti irányban növekedett a legtöbbet a Captur, ugyanis 10cm-rel lett nagyobb. Ez a méretnövekedés jótékony hatással lett a csomagtartóra és a hátsó lábtérre is. Ugyanolyan formavilágú a hátsó fényszóró is, mint az első. Szintén LED-esek és különösen tetszik bennük, hogy az ív a karosszéria fém elemeire is kihúzódik, így fejezve be a formát. A Captur felirat, ahogy az manapság divatos, különálló krómozott betűkből van kirakva a hátsó ajtóra. A tolatókamera pedig a Renault logó közepére lett elhelyezve.
A Captur belsejében az új Clioban megszokott formavilág fogad. Nagyon örülök neki, hogy megmaradt az előző Capturben használt fiókszerű kesztyűtartó. Bár kicsit kényelmetlen annak, aki az anyósülésen ül, viszont így a pakoló tér teljes mértékben kihasználható. Szerintem ez egy zseniális ötlet. Pakolórekeszből és térből rengeteg van a Capturben. Látszik, hogy családi, általános használatra készült. Ezt a koncepciót erősíti, hogy az első ülések hátsó része teljes egészében műbőrrel borított, hogy a gyerekek, ha szétrúgják, összekoszolják a felületet, könnyen lehessen tisztítani. A hátsó utasok is kaptak USB töltőt, állítható légbeömlőket, illetve a hátsó ülés alsó felén egy kivastagított szivacs szolgálja a jobb háttámasztást. Ami hiányzott, az a lehajtható könyöktámasz középről, mert ugyan 5 személyes autóról beszélünk, de a hátsó középső tér azért hosszú távon nem jelentős, így a hátsó 2 személy kényelmét ezen a ponton lehetett volna növelni. A csomagtartó mérete a hátsó üléssor mozgatásával növelhető. Alapesetben 536l a csomagtartó mérete (amely a kategória legnagyobbjának számít), amely 1236 literre is bővíthető!
Az elöl ülők kényelme kritika nélküli. Az ülések rendkívül kényelmesek, jó oldaltartásúak és rendkívül mutatósak is. A fejtámla íve, hasonlóan, mint az új Clio esetében, úgy lett kialakítva, hogy nem takarja be a hátrafelé kilátást.
A műszeregységek teljes mértékben digitálisak. A műszerfalon 4 különböző grafikai nézet közül választhatunk, amely a vezetési hangulat alapján lett meghatározva (Eco, Comfort, Regular, Sport). A tesztelt modell esetében nem volt meg az a funkció, hogy a motor karakterisztikája is ez alapján változzon, de ez az opció is elérhető.
Az opciókkal és csomagokkal kapcsolatban nagyon szimpatikus a Renault árazási stratégiája. Az egyes felárak ugyanis teljesen elérhetőek. Például a tesztautó fényezése csupán 1Ft többletbe kerül az alapszínekhez képest. A többi extra tartozék sem került többe, mint 30-50e Ft. Továbbá vannak csomag ajánlatok, mint az Easy Parking csomag, Techno csomag stb., melyek 150-350e Ft között kínálnak számos kiegészítő extra felszereltséget egyben.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a legolcsóbb lesz a Captur a piacon, de a számos variáció alapján tényleg a saját ízlésnek megfelelően lehet felépíteni a kis SUV-t. Ez igaz a felszereltségre, ahol minden mai modern technológia elérhető, és a fényezésre is. A számos szín és kétszínű fényezés miatt 80 variációban választhatunk megjelenést.
A jelenlegi kínálatban egyetlen dízel motor van, a 115LE-s 1.5l-es Blue dCi erőforrás. Független attól, hogy manapság nem „divat” dízel motort vásárolni, én nem tudok rá kritikai megjegyzést tenni. A dízelek között meglehetősen halk, nyomatékos (260Nm) és ami a legfontosabb, igazán takarékos motorról beszélünk. Automata és manuális váltóval is elérhető. A tesztautónk a 7 sebességes dupla kuplungos rendszerű váltóval volt felszerelve, amelyet a Renault EDC névvel illet. A váltó nagyon szépen, tökéletesen végzi a dolgát, semmifajta rángatás, késleltetés nem volt érezhető (a Porsche csoportos, azonos rendszerű váltók esetében gyakran érezni 0,1-0,2 mp várakozást/szünetet hirtelen gázadás esetén). Vegyes használat mellett az autó 5,5 litert fogyasztott nálunk.
Divatos, nagyon szép, modern megjelenésű lett az új Captur. Árával a középmezőnybe lehet sorolni, viszont biztonsági, felszereltségi szintje és minőségi kialakítása miatt nagyon közel van a prémium szegmenshez. Az importőrtől kapott információ alapján pedig hamarosan plug-in hybrid változatban is elérhető lesz, így minden lehetőség adott, hogy továbbra is vezető szerepet töltsön be a kis SUV autók között.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Kommentek