Nem hallgatnak a szakemberekre a magyarok
Hiába hangoztatja egyre több szakember, és olvashatunk egyre gyakrabban arról, hogy nem csupán a vízparton töltött nyaralás idején, hanem egész évben, folyamatosan szükséges a fényvédelem, úgy tűnik, hogy ebből a szempontból még nem túl tudatosak hazánkban a fogyasztók. Jól mutatják ezt a 2020-as és a 2021-es adatok is, ugyanis ahogyan visszaesett az utazások és nyaralások lehetősége, úgy csökkent a kereslet a fényvédők iránt - mutat rá a jelenségre Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója. Hasonló a helyzet a rovarriasztó szerekkel kapcsolatban is, ám ezt leginkább az elmaradt szúnyoginvázió indokolja.
Jellemzően csak nyaraláskor figyelünk a fényvédelemre
A szakemberek igyekeznek felhívni a figyelmet, hogy a napégés megelőzése, a bőrnyugtató és regeneráló termékek használata kiemelten fontos - nem csupán a célirányos napozás esetén. Azonban úgy tűnik, hogy ez egyelőre nem mindenki számára prioritás. „A nyár kezdetével természetesen megnő a kereslet a naptejek és fényvédő termékek iránt, azonban ez 2020-ban jelentősen visszaesett, leginkább azért, mert sokan lemondtak a nyaralásról, és különösen arról, hogy vízparton töltsék a szabadságukat” – emelte ki Jánvári András.
A Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója szerint a keresési adatok azt mutatják, hogy a tavalyi évben jelentősen visszaesett az érdeklődés a fényvédő termékek iránt, és csak 2021-ben kezdett el lassan emelkedni ez az arány. Továbbá a konkrét eladások is erről árulkodnak. „2020-ban 40-50%-kal csökkent a naptejek és egyéb fényvédő termékek értékesítése, idén pedig csak részben sikerült felzárkózni a két évvel ezelőtti szinthez”.
A belső védelem is fontos napozás közben
Érdemes odafigyelni arra is, hogy a fényvédelem nem csupán kívülről fontos a szervezet számára, hanem belülről is. A béta-karotin csökkenti a bőr öregedésének tüneteit, amit a sok napon töltött idő előidézhet, emellett pedig a C vitamin nélkülözhetetlen a bőr kollagénjének képződésében, így ennek a rendszeres fogyasztása is ajánlott a nyári időszakban. Az E és a B vitamin javítja a bőr és haj erősségét és rugalmasságát. Ha nem sikerült elkerülni a leégést akkor az Aloe Vera jelenthet természetes segítséget a bőr megnyugtatásában és a sejtregenerációban.
A rovarriasztók esetében az ár fontosabb szempont, mint az összetevők
A fényvédő termékek mellett a rovarriasztókat is sokkal kevesebben keresték a tavalyi és idei évben, mint korábban. 2019-ben kiemelkedően nagy szúnyoginvázió volt hazánkban, amit jól mutatott a rovarírtó és rovarriasztó termékek iránti érdeklődés növekedése is. „Összehasonlítva a 2021-es eredményekkel, elmondható, hogy két évvel ezelőtt 70-80%-kal többet értékesítettünk ezekből a termékekből, melyek iránt már a tavalyi évben elkezdett csökkenni a kereslet. Ezt kisebb részben az utazások meghiúsulásával, nagyrészt pedig az invázió elmaradásával lehet indokolni” – hangsúlyozta Jánvári András.
A napvédő termékek és a rovarriasztók esetében is elmondható, hogy lassan növekszik az vásárlók azon rétege, akik nagy figyelmet fordítanak a termékek összetevőire és azokat a készítményeket preferálják, amelyekben több a természetes összetevő. Azonban ez még nem mondható el nagy általánosságban, hiszen a nagy vásárlóréteg árérzékeny, így az olcsóbb készítményeket keresi és kevésbé figyel az összetevőkre.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Kommentek