Pályán és szerpentinen egyaránt gyerekjáték a vezetés - Kipróbáltuk az új Ford Focus-t
Egyre többet lehet olvasni arról, hogy közelebb és közelebb kerülünk a teljesen automatizált vezetéshez, viszont azért talán egy kicsit még várnunk kell arra, hogy egy átlagos út során egyáltalán ne kelljen az útra figyelnünk. Azonban egyre több olyan segédberendezéssel találkozhatunk, amelyek szinte gyerekjátékká, és valóban igazi élménnyé teszik a vezetést. A Ford Focus esetében legalábbis egészen biztosan így van, amiről egy vezetéstechnikai centrumban, és szerpentines hegyi utakon egyaránt meggyőződhettünk.
A Ford Magyarország meghívásának köszönhetően lehetőségünk volt arra, hogy megismerkedjünk az új Ford Focus-szal, és kipróbáljuk, hogy egy-két látszólag apró fejlesztésnek köszönhetően mennyivel kényelmesebb lehet a vezetés, legyen szó olyan pályákról, ahol szükség van technikára, vagy akár hosszabb utakról.
Mivel nagyon kíváncsiak voltunk arra, milyen meglepetéseket tartogat az autó, el is indultunk a Ford Solymárhoz, ahol a többi újságíróval egyetemben megreggeliztünk, majd a Hungaroringen található Groupama vezetéstechnikai centrumba vezetett az utunk. A pályán megtapasztalhattuk, hogy az új Focus egészen bonyolult helyzeteket is gond nélkül megold, szó szerint helyettünk, ami lássuk be, sok esetben nagyon nagy segítséget tud nyújtani, emellett a futómű is szenzációsan teljesített.
Vezetősegítő technológiák az új Ford Focus-ban:
Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC)
Stop & Go rendszer
Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer
Sávközép technológia
Adaptív Fényszórórendszer
Prediktív kanyarfény
Jelzőtábla-felismerő világítás
Aktív Parkolóasszisztens2
Head-up display (HUD)
Kikerülő Kormányzási Asszisztens
Az eseményen azonban nem csupán a pályán próbálgathattuk az autókat, hanem közösen indultunk el, összesen 22 Ford Focus-szal Gyöngyösre. Az úton minden megállónál cseréltük egymás között az autókat, így mindenkinek lehetősége volt többet is kipróbálni.
Gyöngyösön a belvárosban található Bori Mamiban ebédeltünk, amely bizonyította, hogy érdemes akár egy gasztronómiai élményért is kicsit távolabb utazni a fővárostól - akkor különösen, ha egy új autóval tehetjük meg a távot, aminek az út során egyre több és több izgalmas tulajdonságát ismerhetjük meg.
Mivel manapság már egyáltalán nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy egy hosszabb út során az utasoknak igényük lehet a kikapcsolódásra, és természetesen arra, hogy ilyenkor is folyamatosan online maradhassanak, így nagyon fontos megemlíteni, hogy az utasok még teljesebb komfortjáról olyan megoldások gondoskodnak, mint a menet közben is stabil online kapcsolatot teremtő FordPass Connect beépített modem, vagy a kompatibilis okostelefonok vezeték nélküli töltője.
Az ebédet követően a Mátraházára indultunk, Hotel Ózonba, így lehetőségünk volt egészen izgalmas körülmények között, hegyi szerpentineken kipróbálni, hogy mit tud a Ford Focus. Nem kellett csalódnunk, a vezetéstechnikai pályához hasonlóan itt is nagy mértékben megkönnyítették a dolgunkat a segédberendezések.
Időközben azt is megtudhattuk, hogy a vállalat mérnökei minden eddiginél elmélyültebben konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt teljesen tiszta lappal nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj Focus-t, hogy az autó a lehető legnagyobb mértékben nyújtson magabiztos, ösztönös és élvezetes vezetési és utazási élményt. Azt kell mondanunk, hogy a Ford ezen törekvése teljes mértékben sikerült, hiszen amellett, hogy nagy élmény, kifejezetten kényelmes volt az új Focus-t vezetni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Kommentek