Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt
A Sport Plus felszereltségnek köszönheti fittségét, frissessége pedig többek közt az őt ért külső-belső változtatásokon mutatkozik meg.
Bombasztikus sikernek örvend világszerte a tizedik generációs Honda Civic. Mindössze 5 éve van porondon, a Honda máris sikermodellként tartja számon. Európa utcáin ötajtós hatchbackek és négyajtós szedánok rohangálnak belőle. Néha, amikor eszembe jut a gyönyörűséges kupé, amiből csak Észak-Amerikának jutott, elszomorodom, hogy nekünk vajon miért nem. Aztán ráébredek, hogy Amerika sem kap rengeteg szuper autóból, amiből szeretne, és ez a gondolat valamennyire vigasztal. Amin viszont az öreg kontinens és Amerika is osztozhat, az az FK8-as Type-R, ami garantáltan a legfinomabb a tizedik generációs Civic-ek közül!
Egy szavam sem lehet, ugyanis tesztautóm a csodálatos ötajtós hatchback volt, de nem akármilyen felszereltséggel! A négyajtóssal szemben, - ami korábban szintén kezeim közé került, - hozzám valahogy sokkal közelebb áll a hatchback kialakítású változat. Fiatalosabb, izgalmasabb formavilággal rendelkezik, míg a szedán egy komolyabb üzleti autónak is megteszi!
A friss stílus többek közt az új, 17”-os könnyűfém felniken mutatkozik meg, amelyek most már akár Shark Grey árnyalatban is rendelhetők a Civic-hez. Az eddig opcionálisan kérhető LED-es fényszórókat kissé átformálták, hogy jobban illeszkedjenek a hűtőmaszkhoz, mindemellett pedig immár a szériafelszereltség részét képezik. A tesztautón feketére színezett, kontrasztos díszítőelemek dukálnak, mint például az ablakkeret és az átdolgozott hűtőrács. Sportossá nem csupán a hátul, középen elhelyezett kipufogóvég teszi, hanem a napfénytető, a sötétített hátsó ablakok, na és persze a spoiler. Sokszor azt kívánom, bárcsak itthon is lehetne legálisan sötét fóliát rakatni az első ablakokra, mert szerintem nagyon vagány, ám sajnos csak a 75%-ban fényáteresztő engedélyezett, ami szerintem egyenlő a pénzkidobással. A külső visszapillantó tükrök háza szimbiózisban van a karosszéria színére fényezett ajtókilincsekkel, illetve magával a teljes kasztnival.
Annak ellenére, hogy a márka tekintetében nem prémium felhozatalról van szó, a tizedik generációs Honda Civic mégis képes efelől elgondolkodtatni az utasokat, főként mikor a beltérre összpontosul a figyelem. Nem csak a külsőt érték utol apróbb-cseprőbb változtatások, az enteriőr is részben megújult. Finomabb tapintású anyagokat használtak az üléseknél, a műszerfal környékén és az ajtópanelek esetében egyaránt. A multifunkciós, elektromos szervokormány és a váltógomb bőr borítást kapott. Vásárlói visszajelzésekre végre újra fizikai gombot kapott a klíma és az audiorendszer, nem kell a bonyolult érintőfelületet megfejteni. Ez a négyajtós kivitel esetében is így van. A 7 colos infotainment-rendszer alkalmas az Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatok kiépítésére. A tesztautó funkcionalitását és technológiáját tekintve igen gazdag volt, hiszen a beépített start&stop rendszertől kezdve volt benne elektromos rögzítőfék, hegymenet elindulást segítő rendszer, ECON vezetőüzemmód, adaptív lengéscsillapító és fokozatváltás-jelző az üzemanyagspórolás végett.
Felszereltség tekintetében sem szerényebb a kínálat, sőt: indukciós telefontöltő, elöl-hátul 12V-os csatlakozó, HDMI kábel, elektromosan állítható vezetőülés, deréktámasz és külső tükrök, a 640-ről 1,340 literre bővíthető csomagtér alatt is kialakítottak egy kisebb tárolót, a belső visszapillantó automatikusan sötétedik, ami az esti forgalomban rendkívül pihentető a szem számára. A továbbiakban kétzónás automata légkondícionálót, első-hátsó parkolást segítő szenzorokat, tolatókamerát, fűthető első üléseket és tükröket, valamint esőérzékelős ablaktörlőt kínál a Honda Civic Sport Plus.
Biztonsági funkcióit tekintve is az élen jár, ugyanis az úgynevezett Honda Sensing technológia a következőket tartalmazza:
- Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System)
- Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning)
- Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning)
- Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (Road Departure Mitigation)
- Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System)
- Adaptív Tempomat (Adaptive Cruise Control)
- A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition)
- Intelligens Sebességasszisztens (Intelligent Speed Assistance)
- Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC)
Vezethetőségre is hozza a jármű a Hondától elvártat, a géptető alatt elhelyezett 1,5 literes, 182 lóerős négyhengeres turbómotor 240 newtonméter forgatónyomatékot ad le és fickósan mozgatja az 1,300 kilós Civicet. Elsőkerék-meghajtása és vezetési dinamikája végett a szerpentinekre lett tervezve. Bekeményített futóművel kanyarokban érzi csak igazán otthon magát! Az autó vegyes üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100km, ez városban sem megy 7 liter fölé, valamint országúton is tartható a 6,5-ös átlag. Nulláról 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, ez az érték lehetne jobb is, de így is képes mosolyt csalni a sofőr arcára. Károsanyag kibocsátása sem sok, mindössze 128 g/km.
A Sport Plus felszereltséggel ellátott tesztautó ára 8,8 millió forintról indul. A metálfényezés 185,000 forintos felárat jelent, az egyéb extrák, amik belekerültek 43,600 forintot kóstálnak. A végeredmény így lett összességében csekély 9,098 000 forint. Ha arra az elhatározásra jutnék, hogy megvásároljam a tizedik generációs Honda Civicet, akkor biztosan nem az alapkivitelben gondolkodnék. Számomra minimum a Sport Plus jöhetne szóba, ennél feljebb a Comfort Sport Line-ról (7,099 000 ft-tól) és az Executive Sport Line-ról (8,589 000 ft-tól) beszélhetünk. Mindenek felett pedig természetesen a Type-R áll. A Honda Civic csakis a hatgangos manuális váltóval az igazi, de aki a komfortosabb, városban stresszmentesebb utazást választaná az dönthet a fokozatmentes CVT automata váltó mellett is!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Kommentek